Asfaltbegeleiding

Ook voor asfaltbegeleiding bent u bij ons aan het juiste adres. VGA kwaliteitsdienst heeft al vele jaren ervaring met het begeleiden van asfaltploegen. Of het nu gaat om een snelweg of een smal weggetje in een stad, de kwaliteit moet gegarandeerd kunnen worden.

 

Door de inzet van een nucleair meetapparaat kan de inzet van walsen bepaald worden in overleg met machinist/uitvoerder. VGA beschikt over een Troxler 3450, dit is een zogenaamde "dunne lage meter".  Deze troxler is zeer geschikt voor het aansturen van asfalt welke in dunne lagen word aangebracht zoals dubbellaags ZOAB en SMA. Ook op een dikkere laag van bijvoorbeeld STAB is het meetapparaat goed te gebruiken.

 

Veel snelwegen in Nederland zijn voorzien van ZOAB, om te bepalen of dat het asfalt nog genoeg (regen)water kan afvoeren heeft VGA ook de beschikking over een toestel van Becker. Dit onderzoek word veelal gedaan voor het reinigen van asfalt en een keer na het reinigen. Na dit proces moet de doorstroom snelheid verbeterd zijn binnen de toegestane marges.

Ook aan nieuwe ZOAB worden eisen gesteld voor de waterdoorlatendheid.

 

Als het asfalteren klaar is verlangd de opdrachtgever vaak nog een opleveringsonderzoek of de bedrijfscontrole van de hoofdaannemer. Dit is een boorkernonderzoek. D.m.v. het boren van cilinders uit het afgekoelde asfalt worden dichtheid proefstuk, verdichting, dichtheid mengsel, holle ruimte en samenstelling per asfaltlaag bepaald. VGA beschikt over 2 kernboorwagens (1 x flexibele middelzware boorwagen van Viatest en 1 x volledig hydraulisch gestuurde zware boorwagen van Burtec) welke deze kernen perfect kunnen boren. Het genoemde onderzoek kan in eigen laboratorium worden uitgewerkt.

Facebook

Deze website wil gebruik maken van cookies.